Heeft u vragen, neem dan contact met mij op. Heeft u chronische pijnklachten – herstel problemen of vermoeidheidsklachten, dan is APS therapie een hele goede behandeling voor u. Ik heb met deze Therapie al vele mensen geholpen met hun klachten, zoals colitis ulcerosa – reuma – hernia – Fybromyalgie – overspannen – burnout – slaapproblemen – botbreuken – herstel na knie operatie –
Heeft u vragen, neem dan contact met mij op.

Behandelmethoden

Bekijk hier onze behandelmethoden, heeft u vragen of wilt u meer informatie neem dan gerust contact op.

Voetreflex therapie

Reflexzones corresponderen met alle klieren en organen

Reflexologie is een wetenschap die zich bezighoudt met het uitgangspunt dat er zich reflexzones op handen en voeten bevinden die corresponderen met alle klieren, organen en andere delen van het lichaam. Reflexzone therapie is een manier waarbij deze reflexzone met duim en vingers worden bewerkt.

Remmingen en blokkades opheffen

Door ziekte of stress kan er een blokkade ontstaan in de energiekanalen. De reflexzone massage kan remmingen of blokkades opheffen zodat de energie weer door kan stromen (in evenwicht brengen). Ziekte of opkomende ziekten maken zich kenbaar, doordat de reflexpunten op de voet gevoelig worden. Door de massage technieken wordt het lichaam in staat gesteld weer het evenwicht te verkrijgen, dat nodig is voor een goede gezondheid.

Het lichaam weer in balans brengen

Voetmassage kan een diepe ontspanning geven, tevens werkt het pijn verminderend, bloedsomloop stimulerend en worden afvalstoffen afgevoerd. Zo kan het lichaam weer in balans komen.

APS pijntherapie

Unieke vorm van elektrotherapie

APS-Therapie is een unieke vorm van elektrotherapie die hele goede resultaten kan bewerkstelligen op het gebied van chronische en acute pijnbestrijding. APS staat voor Actie Poten-tiaal Simulatie.

Je lichaam wordt aangezet tot zelfgenezing

Normaal gesproken brengt een gezond lichaam voldoende zenuwimpulsen voort. Bij vele lichamelijke klachten gebeurt dit niet meer. Door de behandeling met APS is voor de meeste gebruikers een aanzienlijke verbetering. De pijn verdwijnt, men kan zich beter bewegen en men voelt zich fitter. Bij langdurig aanhoudende en hevige pijn worden vaak allerlei pogingen gedaan om de pijn te verlichten. Soms gaat dit door middel van een hoge dosering geneesmiddelen. Die kunnen dan weer hinderlijke, vaak ernstige bijwerkingen hebben, waardoor nieren en de lever overbelast kunnen worden. Het grote voordeel van APS is dat er geen bijwerkingen zijn.

Licht op de voet  (Kleurenpunctuur)

Licht is energie

Zonder het licht van de zon is er geen leven op aarde mogelijk. Overdag hebben wij zonlicht nodig om ons op te laden, ook is licht nodig om onze voeding te laten groeien. Wij leven overdag in het licht en rusten in het donker. Dat is het evenwicht tussen yin en yang, zoals de Chinese energie leer het beschrijft. De invloed van licht is van groot belang op ons gevoelsleven, als het zonnetje schijnt zijn we vrolijk en als het somber weer is zijn we zelf ook gehumeurd. Ofwel we kunnen niet leven zonder licht.

Kleurenpunctuur is door Peter Mandel ontwikkelde methode voor optimaal welzijn op basis van kleur- en lichttherapie. Door middel van intens gekleurd licht worden de energiebanen geharmoniseerd en wordt de balans tussen lichaam en geest herstel.

Hoe werkt kleurenpunctuur?

De behandeling gebeurt met een speciale lichtpen met gekleurd licht en speciaal geslepen kristal-glasstaafjes. Elke kleurintensiteit hangt samen met bepaalde lichaamsdelen. Kleurenpunctuur is volledig pijnloos en is bruikbaar tegen uiteenlopende klachten zoals vermoeidheid, hoofdpijn, rugklachten, stress, buikkrampen bij baby’s en obstipatie.

Massage op therapeutische basis

Al sinds eeuwen is men zich bewust van de helende werking van aanraking en massage. Het blijkt een uitstekende methode voor het behandelen van allerhande klachten en kwalen. Massages kun je onderverdelen in klassiek en segmentaal. Segmentaal is een afstammeling van de klassieke massage methode, waarbij via reflexzones de klachtgebieden worden behandeld. De klassieke massage bestaat onder andere uit ontspanningsmassage en massage die op een betere doorbloeding is gericht. Klassieke massage wordt ook gebruikt om uw lichaam en geest met elkaar in evenwicht te brengen, zodat stress en spanning verdwijnen. In mijn praktijk maak ik voornamelijk gebruik van klassieke massage.

Massage gericht op storingen, inwendige organen en functies daarvan

Segmentale massage is een therapeutische massagetechniek die gericht is op storingen in het geheel, inwendige organen en functies daarvan. In een spier of spiergroep kan de storing zich uiten door een langdurige samentrekking, waardoor in die spier soms een pijnlijke plek ontstaat. Als door spanning of stress in het zenuwstelsel chronische overbelasting ontstaat, kan het functioneren van spieren en organen verstoord worden. Door overbelasting is het zenuwstelsel niet meer in staat de juiste keuzes te maken. Wanneer uw zenuwstelsel tot rust gedwongen wordt, door bijvoorbeeld segmentale massage, kunnen uw lichamelijk klachten verholpen of nog belangrijker, minder worden.

Licht therapie en Dorn therapie kan toe gepast worden bij de behandelingen, als dit nodig mocht zijn.